אני פוגשת עסקים רבים שמספרים בגאווה ש"מפה לאוזן" זה ערוץ השיווק העיקרי שלהם.
נכון קיימת חשיבות רבה ללקוחות שהגיעו מפה לאוזן, זה מעיד על איכות השירות או המוצר ועל שביעות רצון הלקוחות. אבל, הרבה פעמים מגלים שלמרות זאת עדיין קיימת חוסר יציבות וזרימת לקוחות לא עקבית והעסק נאבק לצמוח.
לכן חשוב להכיר בעובדה שלא ניתן להסתמך על "מפה לאוזן" כתשתית שיווק לעסק. לא ניתן לנהל את הערוץ, אין עליו שליטה, אי אפשר להתבסס עליו לצמיחה והוא מאוד נתון להשפעות חיצוניות.
בכדי לייצב ולדייק את העסק ולהשיג בסיס יציב לצמיחה חשוב לייצר תשתית שיווקית אפקטיבית וחזקה. מה נרוויח מתשתית שיווקית אפקטיבית וחזקה:
יצירת מודעות: להיות מומחה בתחומך זה לא מספיק אם קהל המטרה לא מודע לשירותים או המוצרים. מקסום הנראות והחשיפה על פני ערוצים שונים מגדיל את הסיכוי להגיע ולמשוך קהל גדול יותר שאולי אחרת לא היה בכלל מודע למותג שלכם.
בניית אמון ואמינות: שיווק אפקטיבי חורג מגבולות המכירה. הוא ממלא תפקיד מרכזי בבניית אמון ואמינות מול קהל המטרה. הפגנת נוכחות עקבית ואמינה במספר ערוצים יחד עם מסרים עקביים, ברורים וממוקדים, סיפור אישי ונוגע והצגת המומחיות והאותנטיות של המותג מאפשרת לייצר אמון ואמינות במותג.
הרחבת הטווח: גיוון ערוצי שיווק (אני ממליצה על לפחות שלושה ערוצים) מבטיח טווח הגעה רחב יותר. מגוון ערוצים מייצרים מגוון הזדמנויות להתחבר לקהל המטרה, להבטיח שהמסר של המותג יגיע ולחזק את טווח ההשפעה של המותג.
שימו לב! בעוד שפלטפורמות מדיה חברתית מציעות יתרונות ברורים יש להן גם הרבה חסרונות, ולכן לא צריך למקד את כל מאמצי השיווק של העסק ברשתות. תנסו נטוורקינג, אתר אינטרנט, קמפיינים בדוא"ל, טכניקות SEO, שותפויות אסטרטגיות ועוד.
חיבור לקהל היעד וחיזוק המותג: ריבוי ערוצים מאפשרים ריבוי נקודות מגע עם קהל המטרה למעורבות וחשיפה למותג וטיפוח חיבור עמוק יותר.
שימו לב! קיימות הזדמנויות שיווקיות חינמיות מבלי להיכנס להוצאות כמו שיווק תוכן, התארחות בבלוגים ולייבים, השתתפות בפורומים רלוונטיים בתעשייה והשתתפות באירועים וכנסים.
בנו תשתית שיווק יציבה, תייצרו מודעות, אמון ומותג חזק. התרחבו מעבר למדיה החברתית, תחקרו ערוצי שיווק מגוונים ונצלו הזדמנויות חינמיות כדי לטפח צמיחה עקבית.