אין לי לקוחות

עצירה בלתי צפויה של העסק מכל מיני סיבות, כמו סיבות כמו עונתיות, שיווק לא אפקטיבי, תחרות גוברת, גורמים כלכליים, אירועים חיצוניים, שינוי העדפות לקוחות או שירות לקוחות לא מספק יכלה להיות מאוד מייאשת.

אבל במקום לתת לזה לייאש אתכם, לעצור אתכם או חלילה להוביל אתכם למקומות ומחשבות לא חיוביות, אפשר לראות את זה כהזדמנות ללמידה, שיפור וצמיחה.

קחו רגע להעריך מחדש את האסטרטגיה השיווקית שלכם. האם הגעתם ביעילות לקהל היעד? האם העברתם את הערך הייחודי שלכם? מה הפערים או החסרונות ואיזה התאמות יש לעשות.

חדדו את המסרים שלכם וודאו שהחומרים השיווקיים מנסחים בצורה ברורה את היתרונות והפתרונות שהעסק מציע. הדגישו את מה שמייחד אתכם מהמתחרים והתאימו את המסר.

פנו אל בסיס הלקוחות הנוכחי וטפחו את מערכתהיחסים איתו. מבצעים מיוחדים, הנחות או תגמולי נאמנות יכלים לעודד רכישה חוזרת. בקשו המלצות ועדויות במטרה לבנות הוכחות חברתיות ולהגביר אמינות בערוצי השיווק. עודדו הפניות מלקוחות מרוצים.

מנפו את הרשתותהחברתיות. תשקלו אסטרטגיות של שיווק תוכן שנותן ערך בשילוב עם שיתופי פעולה עם עסקים משלימים להגברת חשיפה ונראות המותג ואולי אפילו תציעו מוצר חינמי שיגדיל את רשימת התפוצה וטווח החשיפה לקהל היעד.

צרו שיתופיפעולה עם עסקים משלימים או אנשי מקצוע בתחומים קשורים.

נצלו את התקופה הזו ליצירת תכניותעבודהשיווקית במטרה להימנע ממצבים דומים בעתיד. הכינו תכנית עבודה שלוקחת בחשבון חגים, עונתיות ועוד גורמים רלוונטיים. תכללו בתכנית קמפיינים, מבצעים ותאריכים מרכזיים לאורך השנה ותמנו את שלל הפעולות שעליכם לעשות בדרך.

תגוונו את ערוציהשיווק שלכם. תחקרו ערוצים כמו שיווק בדוא"ל, SEO, שיווק תוכן ואסטרטגיות לא מקוונות כמו כנסים ואירועים, אירועי קהילה נטוורקינג ועוד. גיוון מבטיח מספר נקודות מגע בדרך לקהל היעד.

תסקרו באופן קבוע את מאמצי השיווק. תעקבו אחרי מדדים כמו תנועה לאתר, שיעורי המרות ומשוב לקוחות. השתמשו בתובנות האלה כדי לדייק את האסטרטגיות שלכם ולקבל החלטות מונחות נתונים.

זכרו, הדרך להצלחה רצופה אינספור כישלונות. עם גישה חיובית, אסטרטגיות ונכונות להסתגל ניתן להתגבר על כל אתגר ולצמוח ממנו, הישארו ממוקדים, גמישים ומחויבים לספק ערך ללקוחות שלכם.

דילוג לתוכן